Jak działa system przywoławczy?

System przywoławczyWiele obecnie słyszy się na temat zalet nowoczesnych systemów przywoławczych, ale nie zawsze możemy dokładnie wyobrazić sobie, jak działa taki mechanizm. Warto więc prześledzić w kilku krokach działanie systemu przyzywowego, aby dostrzec korzyści, wynikające z jego użytkowania.

Ze względu na swoje możliwości, systemy przywoławcze stosowane są w wielu dziedzinach życia, gdzie doskonale spełniają swoją rolę. Sektorem, w jakim są użytkowane najczęściej i najchętniej jest służba zdrowia.

Znakomitym sposobem poznania ich działania jest więc przyjrzenie się ich pracy w szpitalu.

System przywoławczy w szpitalu

W sali chorych znajduje się czerwony nadajnik w przyciskiem dla pacjenta. Odbiornik ten wysyła sygnał do pokoju pielęgniarek. Znajdujący się tam ekran LCD informuje personel, który pacjent potrzebuje pomocy. Pielęgniarki otrzymują informacje zarówno o numerze sali, jak i łóżka, które zajmuje dany chory. Dzięki temu mogą jak najszybciej udać się w określone miejsce i udzielić pacjentowi pomocy. Nowoczesne i rozbudowane systemy przywoławcze mogą obejmować również zestawy osobistych zegarków z wyświetlaczami LCD dla pielęgniarek. Dzięki temu personel otrzymuje informację o aktualnych potrzebach chorych bez względu na to, czy jest obecny w dyżurce czy w jakimkolwiek innym miejscu szpitala. Gdy pielęgniarka lub lekarz udzielą pomocy pacjentowi, mogą odwołać alarm, poprzez kliknięcie w niebieski przycisk, znajdujący się pod drzwiami sali. Jak widać, użytkowania nowoczesnych systemów przyzywowych w szpitalach jest niezwykle proste. Podobnie działają one w klinikach, domach opieki czy jakichkolwiek innych obiektach tego typu, przykład: www.schima.pl/systemy-przywolawcze/mediopt_care__caremed/

System przywoławczy w obiekcie noclegowym

Nieco inaczej funkcjonują systemy przywoławcze w obiektach noclegowych, w tym w hotelach, pensjonatach i centrach SPA. W pokojach gości również zamontowane są przyciski, pozwalające na adekwatne reagowanie na potrzeby klientów. Systemy przywoławcze są w tym względzie niezwykle elastyczne, nadajniki można więc wyposażyć w różnorodne przyciski, pasujące do charakteru usług, świadczonych przez dany obiekt. Przykładowymi przyciskami są potrzeba posprzątania pokoju, wymiany ręczników, zamówienie budzenia czy skorzystanie z usługi dostarczenia posiłku do pokoju. W przypadku obiektów noclegowych ekran LCD znajduje się w recepcji lub innym miejscu, z jakiego zarządza się hotelem. Personel otrzymuje więc niezwłocznie informację o aktualnych potrzebach gości, wraz z numerem pokoju. Gdy personel zareaguje na dane żądanie i zostanie ono spełnione, alarm również jest odwoływany.

Systemy przywoławcze w gastronomii

Kolejnym miejscem, w jakim z powodzeniem wykorzystywane są systemy przywoławcze są restauracje i inne lokale gastronomiczne. Tam systemy są również odpowiednio zmodyfikowane, celem jak najlepszego reagowania na potrzeby gości. Na stolikach znajdują się specjalne nadajniki z przyciskami, pozwalające na wezwanie kelnera w określonej sprawie. Pierwszy przycisk określany jest mianem wezwania, czyli sygnału, przywołującego kelnera w celu złożenia lub zmiany zamówienia. Drugi przycisk określany jest jako rachunek lub zapłata. Kelner wie wtedy, że gość przy danym stoliku zakończył już posiłek i chce uiścić opłatę za wykonaną usługę. Kolejny przycisk umożliwia anulowanie alarmu, jeśli życzenie klienta zostało spełnione. W ten właśnie sposób nowoczesne systemy przywoławcze usprawniają komunikację oraz obsługę gości w szpitalach, hotelach czy restauracjach.

Konsultacje - producent systemów przywoławczych Schima - www.schima.pl