W dobie Internetu media nie są już najlepszym środkiem reklamowym: choć myśli tak wiele osób, nie jest to prawdą. Media nadal są niezwykle popularnym i jednocześnie efektywnym sposobem na promowanie swojego biznesu, firmy, działalności czy konkretnych produktów.
Oczywiście, Internet daje nam wielkie możliwości i nie należy tego kwestionować, ale najbardziej skuteczne są działania marketingowe podejmowane na wielu polach i płaszczyznach.
Tylko wielotorowe działanie może sprawić, że przebijemy się przez gąszcz konkurencji i dotrzemy z naszymi produktami czy usługami do jak największej ilości klientów. Media tradycyjne to prasa, radio i telewizja. Reklamować możemy się w każdym z nich i to na różne sposoby. Reklama prasowa może być zarówno artykułem, krótką notatką jak i reklamą w typie ulotki, zamieszczanej pod tekstami. W przypadku reklamy w gazecie ważne jest zarówno to, co jest napisane jak i to, jak jest to napisane. Taka reklama musi być chwytliwa, przyciągać uwagę i zaciekawiać czytelnika. Reklama taka może okazywać się zarówno w prasie ogólnej jak i specjalistycznej, jeśli chcemy trafić do konkretnego grona odbiorców.
Promowanie się w radiu nie jest bardzo kosztowne, ale może być niezwykle efektywne, jeśli nasz spot będzie interesujący i wyemitowany w dobrym czasie, na przykład tuż przed jak i po wiadomościach. Najlepiej zatrudnić lektora: jego głos sprawi, że nasz spot będzie jeszcze bardziej profesjonalny. Reklama w telewizji jest bardzo skuteczna i efektowna, ale jednocześnie nie należy do najtańszych. Już samo wyprodukowanie spotu pochłania spora ilość pieniędzy, a konieczne jest również opłacenie czasu antenowego. Niemniej jednak, zainwestowanie w taką reklamę może okazać się dla firmy wejściem na drogę do sukcesu. W przypadku takiej reklamy liczy się niekonwencjonalny i naprawdę dobry pomysł.
Doskonale wiemy, jak ludzie reagują na reklamy, które przerywają ciekawy film. Nasz spot musi być na tyle intrygujący, że odbiorca zostanie przez telewizorem i zechce go obejrzeć.