Zakładając swój biznes warto zastanowić się jaki kanał dystrybucji będzie najbardziej opłacalny dla danego produktu lub usługi. XXI wiek daje producentom coraz więcej możliwości promocji oraz otwiera nowe kanały sprzedażowe, zatem byłoby głupstwem gdyby producenci i usługodawcy nie istnieli w sieci internetowej.
Strona internetowa, profil na portalu społecznościowym, odpowiednie pozycjonowanie strony z danymi firmy są w obecnych czasem coraz ważniejszym aspektem podczas planowania marketingowego przy zakładaniu biznesu.
Dla producenta najważniejsze jest to by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy podczas surfowania po stronach internetowych bez większych problemów są w stanie znaleźć i zapoznać się z jego ofertą. Zatem istotne jest by jednym z elementów biznesplanu było stworzenie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie, które znacznie ułatwia odnalezienie konkretnej ofert spośród wielu dostępnych.
Kolejnym, ale nie mniej ważnym krokiem jest zaistnienie na portalach społecznościowych oraz aktywny udział w jego wirtualnym życiu. Tworzenie strony internetowej firmy winno być dokładnie i szczegółowo przemyślane pod kontem dostępności, uniwersalności, czytelności, łatwości poruszania się. Dobra strona internetowa reklamująca daną firmę powinna być dobrze zorganizowana, produkty winne być pogrupowane w odpowiednie kategorie, które ułatwią konsumentom poszukiwanie np. ktoś kto chce jechać na wycieczkę do kraju tropikalnego powinien znaleźć na stronie touroperator łatwy i szybki odnośnik do imprez organizowanych w tym regionie świata, nie powinien szukać przeskakiwać po zakładkach ponieważ powoduje to u Niego irytację i w pewnym momencie powoduje niechęć do dalszego szukania. Szczególnie ważny jest porządek kategoryzacyjny i graficzny jaki powinny mieć strony internetowe firm, które sprzedają produkty z różnych grup produktowych, dostępnych w wielu rodzajach i odmianach.
Następnym ważnym elementem, o którym powinni pamiętać każdy przedsiębiorca jest skoncentrowanie się na potrzebach klienta, najlepiej po prostu jest postawić się na Jego miejscu i zastanowić się co jest dla niego najważniejsze podczas wyboru danego produktu, czy jest to cena, dostępność, szybka wysyłka, funkcjonalność, czy inny z aspektów dotyczących naszego produktu. Po przeprowadzeniu takiego ćwiczenia praca nad czytelną i przynoszącą dochody stroną internetową będzie zdecydowanie łatwiejsza.
Gdy strona internetowa naszej firmy już istnieje dobrze jest by została przetestowana przez kilku użytkowników, którzy powinni przedstawić swoje zarówno pozytywne jak i negatywne uwagi dotyczące funkcjonowania, grafiki, układu itp. strony internetowej po to by była możliwość skorygowania wszelakich błędów.
Tak więc bez wątpienia porządne skrupulatne podejście do wirtualnej strony marketingu powoduje zwiększone zyski i powiększenie grona stałych i zadowolony konsumentów.